Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Waarom moet ik mij inschrijven?

Zoekt u een sociale huurwoning in Groningen, dan heeft u een inschrijving bij WoningNet nodig. Met een inschrijving bij WoningNet kunt u woningen zoeken die passen bij uw woonwensen. Door te reageren geeft u vervolgens aan dat u interesse heeft in een woning. Zodra u zich heeft ingeschreven, bouwt u punten op. Hoe meer punten u heeft opgebouwd, hoe meer kans u heeft om een woning toegewezen te krijgen.

Waarom kan ik mij niet inschrijven via internet?

Als een inschrijving via internet niet lukt, kan dit verschillende redenen hebben:

  • U heeft een tweelingbroer of -zus die al staat ingeschreven bij WoningNet;
  • Er is een ander persoon die dezelfde achternaam en geboortedatum heeft.

Neem contact op met een van de Groninger corporaties.

 

Wat kost een inschrijving?

Een inschrijving bij WoningNet Groningen kost 20,65 euro per jaar (prijspeil 2017). U kunt uw inschrijving betalen via iDEAL, u kunt het bedrag zelf overmaken of u geeft een doorlopende machtiging af. WoningNet incasseert de eerste betaling ongeveer vijf werkdagen na de inschrijving. Lees hier hoe u de verlengingskosten betaalt.

Ik weet mijn IBAN niet. Waar kan ik dit opzoeken?

Alle Nederlandse rekeningnummers bestaan tegenwoordig uit 18 cijfers en letters. Dit langere rekeningnummer heet IBAN, de afkorting van International Bank Account Number.
U vindt uw IBAN als u inlogt bij uw bank en op uw bankafschrift.

Hoe krijg ik een registratienummer en wachtwoord?

Als u zich inschrijft via de website krijgt u direct een registratienummer waarmee u op zoek kunt naar een woning. U kiest bij het inschrijven zelf een wachtwoord.
Na inschrijving ontvangt u een bevestigingsmail van WoningNet met uw registratienummer. Het wachtwoord wordt niet vermeld. Via de link Wachtwoord vergeten? (op de pagina Inloggen) kunt u zonodig een nieuw wachtwoord opgeven. Hiervoor moet uw e-mailadres bij ons bekend zijn.

Wat zijn de voorwaarden voor een inschrijving bij WoningNet Groningen?

U kunt zich alleen bij WoningNet inschrijven als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • u bent 17 jaar of ouder (vanaf 18 jaar kunt u reacties plaatsen en een woning huren);
  • u beschikt over de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus;
  • u staat nog niet ingeschreven bij WoningNet Groningen.
Ik heb nu een jaarinkomen hoger dan € 36.165,- (prijspeil 2017), is inschrijving bij WoningNet zinvol?

De overheid heeft de regels voor het verkrijgen van een sociale huurwoning veranderd. De woningcorporaties verhuren deze woningen alleen nog aan mensen met een inkomen tot maximaal € 36.165,- (toetsingsinkomen van het huishouden, kinderen niet meegerekend).

Overweegt u zich bij WoningNet in te schrijven, dan is het belangrijk dat u zelf de afweging maakt of dit voor u zinvol is. Het is natuurlijk ook mogelijk dat u al ingeschreven staat bij WoningNet en dat uw inkomen hoger is dan € 36.165,-. Misschien verwacht u dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje wel in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. In de tussentijd bouwt u dan punten op. Andersom kan het ook zo zijn dat u nu minder dan € 36.165,- verdient, maar dat u de komende jaren meer gaat verdienen. Denk dus goed na voordat u zich in- of uitschrijft bij WoningNet.

Kan ik mij inschrijven als ik in het buitenland woon?

Ja dat kan. Als u op de website uw adres registreert kunt u aangeven in welk land u woont. Vervolgens kunt u uw buitenlandse adres opgeven.

Wanneer word ik uitgeschreven bij WoningNet?

Uw inschrijving vervalt als:

  • u een sociale huurwoning accepteert van een van de woningcorporaties;
  • u de inschrijfkosten niet betaalt;
  • u de verlengingskosten niet betaalt;
  • u zelf heeft aangegeven dat u uitgeschreven wilt worden.
Kan ik mijn inschrijving ook gebruiken voor een andere regio?

Een inschrijving bij WoningNet Groningen geldt alleen voor deze regio. U kunt uw inschrijving en opgebouwde punten niet gebruiken in een andere regio. U kunt zich wel in meerdere regio's in te schrijven. U betaalt dan voor elke inschrijving inschrijfgeld.

Hoe kan ik mij uitschrijven?

Log in en klik bij Mijn account op Profiel. Aan de rechterkant ziet u direct de knop om zich uit te schrijven. Let op! Als u actuele en/of lopende reacties heeft, kunt u zich niet uitschrijven.


Houd er rekening mee dat de opgebouwde punten vervallen als u zich uitschrijft. Administratiekosten die al betaald zijn, worden in geen geval terugbetaald.

Wat kan ik doen als ik mij per ongeluk heb uitgeschreven?

Neem in dit geval contact op met een van de corporaties in Groningen. Onze medewerkers kunnen uw inschrijving mogelijk weer herstellen.

Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

De meeste gegevens kunt u zelf wijzigen via de website, door in te loggen. U klikt dan op Mijn account - Profiel. Onderstaande gegevens kunt u niet via internet wijzigen:

  • naam;
  • geboortedatum;
  • geslacht;
  • naam, geboortedatum, geslacht en adres van de medeaanvrager (u kunt de medeaanvrager wel uitschrijven en/of toevoegen);
  • inschrijfdatum.
Wat moet ik doen als ik mijn registratienummer ben vergeten?

Klik bij het inloggen op 'Wachtwoord of registratienummer vergeten?'.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.