Veelgestelde vragen


Wat vind ik bij Mijn berichten?

Bij Mijn berichten (te vinden bij Mijn account, als u bent ingelogd) vindt u de berichten die via WoningNet per e-mail aan u verstuurd zijn. Dit kan bijvoorbeeld een bewijs van uw inschrijving zijn, een Digizine, een betalingsverzoek of een uitnodiging voor een bezichtiging. Heeft u een e-mail van ons gemist of per ongeluk verwijderd, dan kunt u de e-mail altijd terugvinden bij Mijn berichten.

Let op!
U ziet hier alleen de berichten die automatisch verzonden zijn. Eventuele correspondentie met corporatiemedewerkers worden niet in Mijn berichten opgeslagen.

Wat voor nieuws vind ik op de website?

De nieuwsberichten op WoningNet.nl informeren u over belangrijke veranderingen. Bijvoorbeeld over wijzigingen in Europese, regionale of gemeentelijke regels en afspraken. Of over nieuwe mogelijkheden van de website.

Het lukt mij niet om in te loggen, hoe los ik dit op?

Let bij het inloggen op het volgende:

  • Controleer of het registratienummer juist is ingevuld.
  • Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Toets het daarom exact in en zet Caps Lock uit.

Via de link Wachtwoord vergeten? (op de pagina Inloggen) kunt u door het invoeren van uw e-mailadres uw wachtwoord opvragen.
Lukt het u hierna nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met een van de Groninger Corporaties.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

U kunt uw wachtwoord wijzigen als u bent ingelogd. Klik bij Mijn account op Profiel.
Bij Overzicht van mijn gegevens kunt u uw wachtwoord wijzigen.

Hoe vind ik snel de informatie die ik zoek?

U kunt op verschillende manieren zoeken door de informatie op WoningNet.nl:

  • Bij Uitleg vindt u de belangrijkste informatie die u nodig heeft. Onder de verschillende koppen vindt u informatie over bijpassende onderwerpen, veelgestelde vragen, op de website gebruikte begrippen en belangrijke links.
  • Bovenaan iedere pagina op de website ziet u een zoekveld. Hier kunt u zoeken op een trefwoord.
  • Naast het zoekveld ziet u Veelgestelde vragen. Hier vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen die te maken hebben met de pagina waarop u zich bevindt.
Wat vind ik bij Uitleg?

Bij Uitleg vindt u de belangrijkste informatie die u nodig heeft als u wilt verhuizen.

Van informatie over huur en koopwoningen tot de wijze waarop de verschillende woningen verdeeld worden. En van het reageren op een woning tot het tekenen van een huurcontract.

Ik heb geen e-mail ontvangen, wat is er aan de hand?
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
  • Het door u geregistreerde e-mailadres is onjuist. Controleer uw gegevens via Mijn WoningNet.

  • Uw mailbox zit vol. Dit kan komen doordat uw mailprogramma de e-mails wel ophaalt van de server, maar ze niet verwijdert. Als u Microsoft Outlook gebruikt, kunt u dat als volgt oplossen:
    - ga in het menu naar: Extra, E-mailaccounts;
    - kies Bestaande e-mailaccounts weergeven. Selecteer vervolgens uw e-mailaccount en klik op Wijzigen;
    - klik op de knop Meer instellingen;
    - deactiveer op het tabblad Geavanceerd de optie Mail op server achterlaten. Uw mailprogramma zorgt er nu voor dat berichten nadat ze opgehaald zijn, worden verwijderd van de server. 

  • De instellingen van uw e-mailaccount staan niet goed.
    Voor het instellen van uw email programma heeft u de volgende gegevens nodig (u vindt deze meestal op de website van uw provider):
    - gegevens POP-server;
    - inlognaam en wachtwoord (POP);
    - gegevens SMTP-server.

  • Het filter voor ongewenste e-mail staat te hoog. In Outlook is het niveau van bescherming standaard ingesteld op Laag. Bij deze bescherming worden alleen de meest voor de hand liggende ongewenste e-mailberichten onderschept. U kunt het filter ook scherper afstellen, maar in dat geval kan het gebeuren dat ook normale berichten worden onderschept. Alle berichten die door het filter voor ongewenste e-mail worden gedetecteerd, komen in de map Ongewenste e-mail terecht. Van tijd tot tijd moet u de berichten in die map controleren.

 

Moet ik cookies van jullie website accepteren?

Als u volledig gebruik wilt maken van de mogelijkheden van de website moet u cookies accepteren.

Cookies worden gebruikt voor de website zelf en voor het verzamelen van gegevens over het bezoek van de site. Bijvoorbeeld gegevens als het besturingssysteem, de internetbrowser die u gebruikt en de internetpagina's die u bekijkt. We kunnen zo onze dienstverlening verbeteren.

Meer informatie over cookies vindt u in ons cookiestatement.

Met welke instellingen werkt de website het beste?

Deze website werkt het beste met de volgende instellingen:

  • Gebruik de meest recente versie van uw browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari);
  • Accepteer cookies (u krijgt automatisch de vraag of u cookies wilt accepteren).

Klik op deze link om direct te zien welke browser u gebruikt en of dit de meest recente versie is.

Download de meest recente versie van uw browser:

Gebruikt u een oudere versie van een browser, dan is het mogelijk dat de website niet optimaal werkt.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.